CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 31, 2011

Vroom..vroom atau Weeeeeeeeenngggg.....!!!!

Hahahahhaa...
Last post ari tu citer pasal train..
Sgale keluhan pasal train tu membuatkan aku TEKAD...!!!
Nak tak nak, berani atau tak..!!
Aku nak try naik motor jgak...!!
Apa gune LESEN, kalau aku dah amek...
Apa gune MOTOR, kalau tak di bwk...
Daripada dok tersadai kat parking ktm...
Baik aku bwk smpai KL....

Persoalannya....BERANI KER...???
Memang aku "BIASA" sgt jalan KL ni...
Memang aku "TAU" sgt jalan KL ni...
Huwaaaa....sbnrnye aku takot tau tak....

Memang aku dah cadang dah dgn kwn aku..
Yang aku nak try bwk mtor...
Aku follow die dr blkg....mintk tlong tunjukkan jalan...
Alhamdulillah....aku selamat sampai...nasib baik sumenye OK..

Restu dari mak abah sgt penting...
Diorg tak bagi sebenarnya...takut la nak lpaskan anak pompan dia bwak motor...
Bahaya kot..dah la x pernah bwak smpai KL..
Paling jauh pun smpai Sunway Pyramid..

Malam aku nak tdo time tu..
Ya Allah....hanya Dia yang tau prasaan aku..
Berdebar kot....sbb aku tak yakin....
Tapi aku beranikan diri jgak....

Esoknye...aku dah mula bwak..memang goyang kpale lutut aku...
Lagi2 kt federal highway....Punyela laju motor2 kat ctu..
Tiap kali diorg potong je mtor aku...Cpat2 aku mengucap...
"Astaghfirullahalazim, Ya Allah....lajunye"
Dalam mase yg same, focuskan pemanduan, 
dan pegang handle mtor tu dgn btol..
Ceeeehhh...poyo je ayat aku....

Alhamdulillah, diam tak diam..
Dah seminggu aku bwk mtor dr Shah Alam ke Angkasapuri..
Semuanya bjalan dengan lancar...

Thanx to Allah...sebab slamatkan perjalananku..
Thanx to Mak Abah...sebab restukan perjalanan farah..
Thanx to kawan...sebab tunjukkan jalan..
Thanx to my beloved...sebab percayakan farah..


Monolog : "Huuiisshh...syok jugak bawak motor camni..., sampai umah pun cpat...tak yah nak tunggu train lame2...."

0 comments:

Post a Comment