CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 3, 2011

aPa yAng KiTe Nak sUsaH nAk dApaT....KENAPA...???

Dialog dengan seseorang, situasi dalam kelas.....

Aku : "Aku tak kira..aku nak jugak...!! Aku dah hantar 4 resume kat area Shah Alam...mesti ade yg reply..!
Kawan : "Kau ni farah, cube ko kuar dari Shah Alam...skola kat Shah Alam, blaja U kat Shah Alam, xkan keje  pun kat Shah Alam..."
Aku : "Aku bukan ape, senang kot klu dapat sni, jimat, xyah susah2 cari transport..motor dh ade...tinggal rempit je....nk mkn blk umah pun boleh"
Kawan : "Hmm..payah ar klu camtu..."
Aku : ........................

Aaaarrrhhhhggghh....
Perkara ni la yang pernah menghantui diri aku b4 praktikal kt RTM..
Aku tetap menanti panggilan yg x pasti..
Kredit dah abis brape ringgit kol orang sane sini..
Jawapan tetap same..
"Maaf dik, kami tak boleh bagi jawapan buat mase ni..."
Mood : Hampa....sgt HAMPA....
Kawan2 sume dah dapat tempat praktikal...
Aku...???
Ya Allah...kenapa susah nak dapat ni..
Sepanjang minggu pikir benda yang sama...

Malam b4 hantar resume kt RTM,....

Abah : "Ko cube hantar resume kat RTM...kot2 ade tempat kosong ke..."
Aku : Diam......sambil berfikir...
Abah : "Ko try je...insyaAllah ade...blum cube blum tahu...klu dpt, ko naik train je..trus smpai angkasapuri..
Aku : "Ye ke, tp jauh la bah...farah nk dkt sni je..tp xpe la..farah try hantar sok.."

Esoknye....aku trus g Angakasapuri....
Naik ape...??
Naik motor la...dgn rahim...smpai sesat2 kot....


Naik patah pinggang aku...nasib baik mtor die ade box kt blkg...
Bleh gak bsandar....hehehe...
Smpai dlm kul 4...nsib baik ofis tutup kul 5...
First time smpai...bdebar pun ade..
"Kenapa aku bdebar...ade rezeki kat sini kot???"
Amin Ya Allah.....

Tup,tup,tup...sok paginye, aku try kol RTM...
Ya Allah, Alhamdulillah...Aku DAPAT...!!
Ambik mse sehari je.....ni la rezeki namenye..

Betol lah orang ckp....
Kadang2 ape yang kita harapkn blum tentu bleh dpt..
Kita hanya merangcang, ALLAH yang tentukan..

Kita rancang mcm mne pun..
Kalau dah Allah yang tetapkan, kita tak leh nak halang...
Sebab DIA tau ape yang terBAIK untuk kita...
Alhamdulillah, dah 3 minggu lebih aku kat sni..
So far, aku enjoy....and staff kat sini baik2..
Sume ramah2 and suke senyum.. =)

Thank You ALLAH....
Thank You MAK ABAH....

Abah dan Mak yang banyak doakan saya.....Love them so much..!!




1 comments:

AfiqahAR said...

merangcang satooooooooooooooooo! :D

Post a Comment