CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 19, 2011

Ya Allah...SESAKNYEEE......!!!!

SESAK...!!! TERLALU SESAK....!!

ayat ni yang boleh aku cakap waktu naik train mse balik tadi..
sesak gile...!! terlalu ramai..sendat, padat, xle nk bnafas dan panas..!!
Tapi tak la sampai camni.. Ni melampau sgt..

Aku tak tau la ape masalah hari ni sampai takde train, lambat sgt smpai....
Bayangkan, dari kul 5.30 ptg kami tunggu, dekat kul 8.00 mlm bru ade train..3 Jam lebih kami tunggu...pegi Johor pun dah boleh sampai...
Tak pernah2 aku naik train sampai lambat camni...
Antara rungutan kawan2 aku (kawan2 praktikal yg same2 naik train)

"Ish, mane train ni...??"
"Apsal lambat sgt train ni...???"
"Naik patah pinggang aku kalau lmbat cmni..."
"Aku dah lapar weyh..."

*****
beberapa jam kemudian (train pukul 6.29 pm)****

"Weh, train dah sampai...!!!"
Serentak kitorg bangun smbil mendukung beg masing2 dan menuju ke arah train..

TAPI............................mcm ni..


"Kalau mcm ni, jgn harapla ade pluang nak msuk"

Last2 kitorg tak naik pun..duduk dan terus menunggu..
Tu pun dah berapa kali delay....
Perut dah berkeroncong mintak di isi..last mkn wktu lunch td..
Tapi sempat jgk la aku berangan sambil2 tunggu train td....
Alangkah bahagianya kalau dapat naik train yang cmni..


Lengang dan selesa...


Bila train smpai, keadaan tenang camni...


Aaaaarhh....sume ni takde maknenye...
Kalau dah sesak, sesak jgk..
Dengan bangla la, negro la, indon la...
Ni yang terpakse kitorang hadapi hari2....



Tolak orang dalam smpai bleh msuk...
Diorang nak marah, marah la...aku dah 3 jam lebih tunggu..
Dengan station Angkasapuri takde lampu..
Kitorang tunggu dalam gelap..dah mcm ape dah..
Station Angkasapuri tak seterang ni ye...ni gambar google..

Selepas hampir 30 minit (lebih kurang camtu la) dalam train yang bsesak tu..
Akhirnya aku sampai gak..kul 8 lebih aku slamat sampai umah..


Kesimpulannya : "Kepada pihak yang berkenaan, silalah ambil tindakan...tak larat la kalau hari2 mcm ni..Hari Jumaat ni planning nak naik motor...tengokla keadaan nanti...

Goodnite...... zzzZZZZzzzzzZZZZzzzz (malam ni tido confirm xde mimpi, sebab terlampau penat)

0 comments:

Post a Comment