CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 8, 2011

Ini Kisah Saya Dengan Dia


Click this video,
dan saya nak awak baca ayat di bawah sambil dengar lagu ni.....
TQ..

Ini adalah kisah saya dengan dia..
Tapi kisah ini hanya sekadar kenangan dan luahan hati saya ...
Saya hanya mampu berserah pada DIA..
Sebab DIA yang menentukan segala-galanya..
Saya serah jodoh saya pada Yang Maha Esa

Hati saya sakit...
Sakit sangat...saya cuba sembunyikan perasaan ini..
Saya tak nak orang lain tahu..
Saya tau, saya selalu menipu perasaan saya depan orang..
Saya cuba ketawa untuk berselindung di sebalik kesedihan saya..
Saya akan senyum sehabis mungkin..
Walaupun pada hakikatnya, di belakang mereka saya menangis..

Kenapa saya perlu menunjukkan kelemahan saya depan mereka...??
Kenapa saya perlu menangis depan mereka..??
Mereka semua tiada kaitan dalam masalah saya..
Saya sedar saya tak sempurna..tak mampu nak bahagiakan dia..
Sebab tu saya undur diri...saya tahu dia mampu bahagia tanpa kehadiran saya..
Dia pernah buktikan sebelum ni, saya akur...dan saya cuba menjauhi dari dia..
Jauh bukan sebab saya tak sayang..
Mengalah bukan erti saya kalah..
Pergi bukan bermakna saya tak cinta...
Saya cuma nak tengok dia bahagia...

Saya pernah cakap dengan diri saya sendiri..
Alangkah bagusnya saya dapat menutup mata untuk selamanya..
Supaya saya tak dapat jumpa dia...
Dan saya tak nak tengok dia bahagia dengan orang lain...
Tapi saya perlu akur dengan takdir..kita tak boleh melawan takdir..
Saya berdosa...
Sepatutnya saya bahagia andai dia bahagia..
Kejamkan saya..??
Bila bersendirian, saya dapat rasa kehadiran dia..
Sebab kenangan lama yang membuatkan saya teringat kat dia..
Kami dah biasa ketawa bersama, bergaduh dan berbaik balik..
Walaupun kami nampak dekat, nampak mesra, tapi pada hakikatnya kami jauh..
Semakin lama semakin jauh...
Seolah-olah ada jurang dan tembok besar yang cuba halang kami untuk bertemu..
Adakah ini ujian yang cuba Allah berikan buat saya dengan dia sebelum kami menuju ke arah yang lebih serius..??

Bila dia takde, saya rasa lain..
Saya tak boleh menipu diri sendiri..
Bohong kalau saya cakap saya tak rindu..
Bila orang tanya, saya akan jawab semuanya baik-baik saja..
Saya sedar, banyak kekurangan saya..
Banyak kesilapan saya..
Tapi kita perlu akui, semua manusia pernah buat silap...

 Allah Maha Penyayang, mungkin Dia cuma nak uji..
Sejauh mana ketabahan saya dalam ujian ini..
Saya tak menolak andai dia datang balik kepada saya..
Sebab kami akui, hubungan mana yang tidak dilanda badai..
Saya pasrah andai dia bukan milik saya...
Terima kasih pada teman yang sentiasa doakan dan sokong kami...
Dengan jarak yang sedia ada ini..
Saya tiada teman lain yang benar-benar memahami..
Allah saja yang tahu duka lara hati saya ini..
Dan saya mula sedar mencintai Allah adalah CINTA YANG ABADI..

"Hati saya telah di curi oleh awak, dan di hancurkan oleh awak..dan serpihan hati ini berkecai kerana awak"

Saya cuma gadis dan insan yang tak sempurna..
Saya juga punya hati dan perasaan sama macam mereka..
Tapi saya selalu pegang kata-kata ni :

"Kalau dia pergi sejauh mana pun, dia terbang setinggi mana pun, dia menyelam sedalam mana pun, andai dia datang balik kat kita, bermakna dia memang ditakdirkan untuk kita"

"Cinta yang Sejati biasanya dia akan datang balik pada kita"



4 comments:

Amy Syaquena said...

Salam kenal singgah dan folloe sini..happy blogging

Farah Ishak said...

salam perkenalan...i do ok..dun worry.. =)

Kuchiki Rukia said...

naper ni sayang?

Farah Ishak said...

i told u already, right...we have the same problem...huhuhuhu.....just be strong..=)

Post a Comment